چه کسی موج سه الیوت مرا برداشت ؟

چه کسی موج سه الیوت مرا برداشت ؟

کسانی که چندین سال در بازار تجربه دارند و بازار را با مباحث تکنیکال دنبال می کنند .قطعا ضمن استفاده قابل توجه از مباحث تکنیکال در جهت معاملات موفق  به این نکته مهم نیز پی برده اند که مباحث تکنیکال ضمن مثمر ثمر بودن در انجام معاملات موفق به هیچ وجه امور قطعی و مطلق نیستند .

هنگامی که شما به سهمی با فرض شروع  موج سه الیوت ورود کرده اید با خروج بازیگران اصلی از سهم و شروع نزول سهم نمی توانید منتظر تشکیل موج سه بمانید و نمی توانید به بازار بگوئید که موج سه تکمیل نشده است و چرا در حال خروج از سهم هستید. خیلی اوقات پس از ریزش کلی سهم است که متوجه می شوید موج های قبلی تنها یک الگوی اصلاحی بوده اند و یا شاید باید موج شماری را بصورت دیگری انجام می داده اید .

آقای ست گادین نویسنده کتاب گاو بنفش جمله ایی دارد به این مضمون ” تخصص در یک امر این بینش را بشما می دهد که چیزهایی را که دیگران بعنوان حقیقت پذیرفته اند را دوباره اختراع کنید

دقیقا متخصص شدن در تحلیل تکنیکال نیز این کمک را بشما میکند که ضمن کمک گرفتن قابل توجه از آن بدانید در خیلی از موارد نیز باید منتظر نقض قوانین آن باشید .

با توجه به مطالب پیش گفت میتوان به این نتیجه رسید که افرادی که می گویند تحلیل تکنیکال در کشور ایران جواب نمی دهد افرادی هستند که آشنائی و درک سطحی از تحلیل تکنیکال دارند کارآئی تحلیل تکنیکال در ایران همان است که در کشور آمریکا و سایر کشورها وجود دارد . مطمئنا قرار  نیست کسی با خواندن چند کتاب تحلیل تکنیکال و گذراندن چند دوره کلاس تحلیل تکنیکال به سودآوری مستمر در بازار برسد بلکه در ضمن توجه به نسبی بودن مباحث تکنیکال , کنار آن نیز بایستی تجربه و مقید بودن به یک استراتژی معاملاتی و پرورش انضباط ذهنی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.