معامله گر منضبط یا معامله گری به سبک تک تیراندازها

معامله گر منضبط -معامله گری به سبک تک تیراندازها:

 

یک معامله گر منضبط در واقع شخصی است که شباهت زیادی به یک تک تیرانداز دارد یک تک تیرانداز در ارتش نسبت به دشمن خود امتیاز و برتری هایی دارد؛ این برتری شامل صبر بسیار بالا، تسلط به اسلحه خود، و توانایی کنترل بر ذهن و بدن در مدت زمان طولانی پر استرس است. ما می توانیم این مفاهیم را در معامله گری خود استفاده کنیم.

معامله گری بسیار شبیه به تک تیراندازی است. به طوری که شما نیاز به یک برتری معاملاتی دارید (اسلحه شما  استراتژی معاملاتی شماست )، و نیاز هست که براین برتری مسلط شوید، باید نظم و کنترل شخصی سخت و محکمی را برای خود ایجاد کنید، و باید بتوانید معاملات خود را بدون خطا اجرا کنید.

معامله گرانی که یاد گرفته اند تا معاملات خود را هوشمندانه انتخاب کنند و مثل تک تیر انداز های فارکسی معامله کنند، در واقع همان معامله گرانی هستند که در بلند مدت موفق می شوند. در حالی که معامله گرانی که مانند تفنگ های رگباری عمل می کنند و بر هرچه می بینند شلیک می کنند (معاملات بیش از اندازه) به زودی تیرشان تمام می شود و در بازار شکست می خورند.

بیایید بیاموزیم تا چگونه مانند تک تیرانداز معامله کنیم و نه مانند تیرانداز های رگباری به همه چیز شلیک کنیم.

 

بپذیرید که در معامله گری، کم، زیاد است.

 

یکی از چیزهایی که ما می توانیم از تک تیراندازها بیاموزیم این است که در برخی مواقع، کم، زیاد است. معامله گری یکی از آن مواقع است که در آن کم، زیاد است. هرچند در بین معامله گران تازه کار مسئله رایج این است که زیاد بهتر است؛ اندیکاتور های بیشتر، معاملات بیشتر، تحلیل بیشتر، هزینه بیشتر برای ربات های معاملاتی بی فایده و غیره.

نتیجه این باورهای غلط چیست ؟ قطعا نتیجه اینها می شود انجام معاملات زیاد. بسیاری از معامله گران تازه کار مانند اسلحه های رگباری هستند و مانند این اسلحه ها بر هر موقعیت معاملاتی شلیک می کنند و بنابراین باعث خسارت بیشتر به حساب معاملاتی خود می شوند. اگر می خواهید مانند تک تیرانداز معامله کنید اولین قدم این است که بپذیرید که در معامله گری کم، زیاد است.

درست مانند تک تیراندازها که برای هدف مشخص خود با تمام وجود انتظار می کشند؛ شما نیز باید یاد بگیرید که چگونه با حوصله منتظر فرصت معاملاتی خود در بازار شوید. به عنوان یک معامله گر ، ما برتری معاملاتی داریم که در آن فرصت های معاملاتی با دقت بالا را مانند تک تیرانداز می توانیم هدف قرار دهیم. و برای این هدف نمودار روزانه بهترین زمین جنگ را برای اجرای این برتری مهیا می کند.

 

معامله گر منضبط

 

صبر

صبر تنها تعریفی است که می توان از یک تک تیرانداز داشت. صبر برای یک تک تیرانداز مانند معجزه عمل می کند. و شما نیز اگر می خواهید مانند یک تک تیرانداز معامله کنید باید صبور باشید. بسیاری از معامله گران تازه کار در بازار ضرر می کنند، چون تنها چیزی که ندارند، صبر است. ارتباط را می بینید؟

معامله گران معمولا سعی می کنند که تا با فرض بر ایجاد و کامل شدن یک سیگنال، معامله را ناپخته باز کنند. وقتی صحبت پول باشد طبیعت انسان این است که بی صبری کند که نام دیگر آن حرص است. اما اگر شما یاد نگیرید که یک معامله گر صبور باشید، هیچ وقت خود کنترلی یاد نگرفته و نمی توانید به یک معامله گر موفق که مانند یک تک تیرانداز حرفه ای عمل می کند تبدیل شوید.

تسلط بر استراتژی

یک معامله گر منضبط همانند یک تک تیرانداز ممکن است که سال ها تمرین کند تا هنر تیراندازیش کامل و حرفه ای شود. این شخص دقيقا هدف خود را می شناسد به طوری که با دیدن آن بدون کوچکترین مکثی شلیک می کند. به همین ترتیب شما نیز باید یک استراتژی خاص را تمرین کرده تا وقتی چارت را باز کردید دقیقا بدانید به دنبال چه هستید، باید بر استراتژی معاملاتی را که انتخاب می کنید کاملا مسلط شوید. چون اگر بر آن تسلط پیدا نکنید، هیچ وقت موفق نخواهید شد تا مانند یک تک تیرانداز عمل کرده و به حداکثر توانایی های خود دست پیدا کنید.

تسلط بر استراتژی معاملاتی با آموزش آغاز می شود. باید زمان و تلاش کافی برای تسلط  بر آن اختصاص دهید. باید درک کنید که این کار نیاز به زمان دارد. برای تسلط بر هر چیزی شما نیاز به زمان دارید و معامله گری نیز مانند سایر حرفه هاست. اما اگر شما زمان کافی بگذارید، زودتر از آنچه که فکر می کنید به معامله گر موفقی تبدیل می شوید که مانند یک تک تیر انداز حرفه ای عمل می کند.

 

ایجاد ذهنیت معاملاتی شبیه تک تیراندازها

معامله گری به سبک یک تک تیرانداز نیازمند اعتماد و انضباط است. هرچه معامله گری شما بیشتر به سبک تک تیراندازها باشد، اعتماد و انضباط شما بیشتر افزایش می یابد. چون با صبر کردن شما نتیجه گرفته و به نوعی پاداش می گیرید، و به محض اینکه ببینید که صبر شما نتیجه می دهند، تلاش می کنید تا آن را حفظ کنید.

انضباط یک مرحله نخست و بسیار مهم در ایجاد یک ذهنیت معاملاتی به سبک تک تیراندازهاست که اغلب معامله گران در کسب آن شکست می خورند. چون این افراد قدرت صبر و انضباط را درک نمی کنند. معمولا ترجیح بر این است که به صورت رگباری معامله کنند. چون با این کار معامله گران حس قدرت و کنترل پیدا می کنند. مشکل این ذهنیت این است که شما هیچ وقت نمی توانید بازار را کنترل کنید. در واقع هرچه بیشتر سعی در کنترل بازار داشته باشید بازار بیشتر شما را کنترل می کند. تنها چیزی که شما می توانید کنترل کنید کنترل خودتان است. اینکه یاد بگیرید تا مانند یک تک تیرانداز حرفه ای معامله کنید. اگر موفق به یاد گیری این سبک از معامله گری شوید، شانس موفقیت معاملاتی شما به مقدار بسیار زیادی افزایش می یابد.

 

همچنین کتابی با همین عنوان معامله گر منضبط توسط آقای مارک داگلاس تالیف شده که توسط  این لینک می توانید نسبت به تهیه آن اقدام نمائید

 

                                                                                                                                                                                      منبع:مجله معامله گری مارکتیکس